Allmänt
Tryckt Reklam i Sverige AB
Hantverkargatan 24
916 31 Bjurholm
Sverige
Tel: 0932-105 00
Öppettider telefon & mail: Måndag-Fredag 9.00-15.00 (lunchstängt 12.00-13.00)
Öppettider e-handel: Dygnet runt.
Vi besvarar alla frågor vardagar inom 24 timmar.
Hemsida: kpb10.klubbpartner.se
E-postadress: info@tryckt.se
Beställningsinformation och köpvillkor
När du genomfört en beställning skickas en orderbekräftelse till den e-postadress du uppgav i kassan.
I orderbekräftelsen finns all information kring din beställning, så som fakturaadress, leveransadress, produkter, priser, leveranssätt och fraktkostnad. Om något skulle blivit fel i beställningen, bör du kontakta oss omgående via e-post: info@tryckt.se eller telefon 0932-105 00
Du måste vara 18 år eller ha målsmans godkännande vid beställning.
Leverans
Alla beställningar skickas med Post Nord eller DHL.
DHL gods skickas normalt tisdagar & Torsdagar från vårt lager i Bjurholm.
Post Nord varubrev skickas normalt Måndag-Torsdag från vårt lager i Bjurholm.
DHL Servicepoint – Ditt paket levereras till närmaste utlämningsställe för att sedan hämtas ut av den i ordern angivna personen, ta med sändningsnummer och legitimation.
Post Nord varubrev– Ditt paket levereras till brevlådan om det inte är för skrymmande för då levereras det till närmaste utlämningsställe och ni får avisering för att hämta ut det.
Tid för frakt tillkommer.
Med leveranstid avser vi att godset lämnar oss och tid för frakt tillkommer 1-3 dagar beroende på ort. (vissa orter som trafikeras sällan kan det ta ytterligare några dagar)
Beställning som görs under helgen skickas normalt nästkommande vardag (Posten varubrev) eller tisdag (DHL).
Om det skett förseningar i din leverans (utan att vi meddelat dig om längre leveranstid) så ska du kontakta oss direkt via e-post info@tryckt.se eller telefon 0932-105 00.
Priser
Priserna i butiken anges i SEK (svenska kronor), alla priser är inklusive 25 % moms. (om ni inte väljer att visa sidan exklusive moms i momsväljaren uppe till höger på sidan)
Personnummer är obligatoriskt vid köp på sidan, oavsett faktura eller kortköp. (org nummer för företag) Vill ni inte uppge ert personnummer så är det förskottsbetalning som gäller, kontakta oss för det.
Betalningar via Payson
Betalning med Payson. Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett PaysonKonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson.
Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank.
Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och flera miljoner personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet. Läs mer om Payson här: www.payson.se
Internetbank
När du väljer att betala via betalsättet internetbank loggar du in via din bank och betalningen blir genomförd direkt med hjälp av Payson som samarbetar med banken. I Sverige kan du göra direktbetalning via internetbanken via någon av de svenska bankerna Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea eller Danske Bank. Om du handlar i Finland erbjuder Payson internetbetalningar via OP-bank, Sampo Pankki eller Nordea Finland. En direktbetalning bokförs omgående hos oss. Det tillkommer inte någon avgift och överföringen av information är krypterad med SSL- 128 bitars kryptering.
Paysonfaktura
Vi erbjuder betalsättet “PaysonFaktura” i samarbete med Payson AB.
Betalningsvillkor är 14 dagar. För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Företag som betalar mot PaysonFaktura måste vara registrerade i Sverige
Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.
På en mottagen Faktura kan det i vissa fall framgå ett ”minsta belopp att betala”, om du väljer att betala detta belopp eller ett annat belopp lägre än det totala fakturabeloppet så ingås ett kontokreditavtal. Payson erbjuder dig att, efter godkänd kreditprövning teckna ett kontokreditavtal med vår samarbetspartner Svea Ekonomi AB på de villkor som framgår av de allmänna villkoren till bilagt kontoavtal. Krediterbjudandet gäller det belopp som anges i kontoavtalet. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det alternativ som passar dig bäst. Du åtar dig att inom kredittiden återbetala hela krediten. Det innebär att du varje månad måste betala minst den summa som framgår av det val du gjort. Självklart kan du betala mer eller betala hela krediten på en gång utan att detta kostar något extra.
Om du vill utnyttja kontokrediten under kredittiden för andra köp kommer – för att krediten skall vara slutbetald inom den avtalade kredittiden – den lägsta månadsbetalningen att höjas. Desto kortare kvarvarande kredittid desto högre lägsta månadsbetalning. Vill du i detta fall ha kvar samma lägsta månadsbetalning kan du kontakta Svea Ekonomi AB på telefon 08–51493113 och ansöka om förlängd kredittid. Av datatekniska skäl kommer Svea Ekonomi AB, om du utnyttjar kontokrediten för flera inköp att tills vidare fakturera er separat för de olika köpen. Självklart slipper du i så fall att betala för mer än en aviseringsavgift per månad.
Information om pantsättning
“Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924
Återbetalning av Faktura
Du som har betalt din faktura men ändå ångrat ditt köp har ett tillgodohavande hos oss. Har ni ett Paysonkonto återbetalas det till det om ni inte har ett Payson konto så behöver vi för en återbetalning av tillgodo era kontaktuppgifter och kontouppgifter, vi eller vår partner lagrar inte dessa uppgifter i samband med din betalning. Maila oss dina uppgifter till info@tryckt.se, eller ring till 0932-105 00.
Kortbetalning
Ni kan snabbt och enkelt betala med följande kort VISA & MasterCard på vår hemsida via Payson.
Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.
Återbetalning av kort och direktbank
Du som betalt din order, men av någon anledning har ångrat ditt köp får återbetalt till samma kort eller konto som pengarna dragits från. När vi har godkänt en retur, så kommer vi återbetala beloppet automatiskt
Payson Delbetalning
Payson erbjuder dig att vid köptillfället, efter godkänd kreditprövning teckna ett delbetalningsavtal med vår samarbetspartner Svea Ekonomi AB på de villkor som framgår av de allmänna villkoren till bilagt kontoavtal. Krediterbjudandet gäller det belopp som anges i kontoavtalet. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det alternativ som passar dig bäst. Du åtar dig att inom kredittiden återbetala hela krediten. Det innebär att du varje månad måste betala minst den summa som framgår av det val du gjort. Självklart kan du betala mer eller betala hela krediten på en gång utan att detta kostar något extra.
Fullständiga Delbetalningsvillkor
Betalning med Mobil & SMS
Ett betalsätt som lämpar sig för mindre beställningar och är man är på språng eller inte har möjlighet att betala med bankdosa eller andra hjälpmedel är betalning via SMS behändigt. I Payson Checkout kan ni välja att godkänna betalningen på SMS via WyWallet. Ni godkänner köpet med en kod som skickas via SMS varpå köpet debiteras på den vanliga mobilräkningen (maxbelopp för SMS-betalning är 700 kr).
Betalning via Paysonkonto
Ni kan kostnadsfritt registrera ett paysonkonto.
Swish
Så här gör ni:
Ni väljer Swish som betalsätt.
Från vår e-handel skickas en betalningsbegäran till din Swish-app. I Swish-appen visas Tryckt Reklam AB tillsammans med beloppet som ska betalas.
Ni godkänner betalningen med Mobilt BankID och får en bekräftelse.
Tryckt Reklam i Sverige AB får en kvittens på mottagen betalning och pengarna sätts direkt in på företagets konto.
Personuppgiftslagen (PUL)
Vi sparar inte dina kunduppgifter till annat än att fullfölja din beställning. Vi följer personuppgiftslagen PUL sedan den trädde i kraft 1998. Du kan alltid begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifter från vårt register.
Ångerrätt
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har ni som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.
Ångerrätten gäller ej för specialbeställd eller specialtillverkad vara för dig som kund. Detta innebär varor som är tryckta med kundens motiv eller på annat sätt förädlade enligt kundens specifikation.
Konsumenten har rätt att återfå pengarna vid ångerrätt inom 14 dagar från den dag då företaget mottagit varan.
Du kan ej nyttja ångerrätten med stöd i svensk lag på varor vars plombering har brutits, band- och ljudupptagningar där plombering har brutits, varor som tappar sitt värde (exempelvis livsmedel) vid leverans.
Vid nyttjande av ångerrätt står du för returfrakten.
Vid nyttjande av ångerrätten återbetalas hela summan för varan.
Ångerrätten gäller privatpersoner enligt konsumentköplagen, dvs när företag säljer till konsument.
Konsumenten har rätt att utan kostnad öppna förpackningen för att kontrollera att och hur varan fungerar inom rimliga gränser, varan får inte användas ovårdat.
Länk till ångerblankett på Konsumentverkets hemsida – Klicka här
För företag gäller köplagen
Reklamation
Meddela oss varför ni inte godtar varan samt varför ni anser att varan är felaktig till e-post info@tryckt.se eller telefon 0932-105 00, maila oss gärna bilder på felet för snabbare handläggning av er reklamation.
Notera att konsumentköplagen inte tillämpas för företag. Reklamationer gällande företag måste göras inom 8 dagar för att behandlas (undantaget ev garantier)
Konsument har 3 års reklamationsrätt och reklamation ska rapporteras senast 60 dagar efter mottaget gods.
Vid återbetalning står Tryckt Reklam i Sverige AB för alla omkostnader.
Om företaget företar om leverans eller avhjälpande av felet vid reklamation ska eventuella fraktkostnader återbetalas inom 14 dagar från den dag företaget mottagit den reklamerade varan. Retur av vara samt återbetalning ska ske utan onödigt dröjsmål.
Vi accepterar Allmänna reklamationsnämnden (ARN).
Bytesvillkor
Produkter som är tryckta tillämpas ingen bytesrätt då dessa är tryckta speciellt för er.
Ej uthämtade paket
Hämtar du ej ut dina varor, så debiterar vi dig vår kostnad för leverans, retur samt lagerkostnad.
Kostnaden för detta är för närvarande 295 kr.
Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp.
Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vi nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.
Tvist
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.
Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbsida samt slutförsäljning av produkter.
Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Manualer och instruktioner då detta behövs finns att ladda ner på vår hemsida.
Minderåriga
Vi säljer inte till minderåriga utan målsmans godkännande.
Force Majeure
Vi tar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.
Cookies
Enligt lag och våra köpvillkor ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används.
Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande.
Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner.
Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies.
Mer information får du på Post och telestyrelsens hemsida.
För att hålla ordning på bl.a inloggning och kundkorg används här cookies (sessioncookies) som lagras på besökarens dator.
Hoppas du finner våra köpvillkor acceptabla och har du synpunkter på dessa köpvillkor får du gärna höra av dig till oss.